Rasmus
    Hej jag går teknik på en skola i stockholm. När vi sökte in till skolan så blev vi lovade att välja inriktning till 2an, alltså exempelvis teknik - progranering eller så. Nu när ettan snart är slut frågade vi varför vi inte fått välja än o då svarade dom att vi inte får välha fören till 3an. Finns det nån lag på att man måste få välja ämnen i både 2an o 3an eller är det upp till skolan. Som det ser ut nu så kommer vi läsa svenska, kemi, fysik, historia och matte 3c och då har jag inte valt något individuellt val då vi får alla till 3an, är detta rätt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är upp till skolan att bestämma när man låter elever välja valbara kurser. Det är vanligast att skolor fördelar Indvalet under två år men det kan växla från skola till skola dock. Synd att de inte var tydliga med detta i sin information. /Lena, Syv