Sundus

    Hej,

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sundus;
    antagningsgränser brukar ligga högre, dvs det är mycket otroligt att man skulle kunna komma in på sjuksköterskeprogrammet med de betyg som du uppger du har.
    Vilket program läser du på? Kommer du bli Behörig, dvs ha godkända betyg i alla de kurser som krävs för Särskild behörighet till sjuksköterskeprogrammet?
    Tips - gör högskoleprovet så många ggr du kan!
    Kika också på andra utbildningsmöjligheter - bland annat inom yrkeshögskola: www.yhguiden.se

    • Milla :

      På VO behöver du läsa matematik 2. Den kursen ingår inte. Den kan väljas till... läser du svenska 3 och engelska 6? De kurser behöver du för Grundläggande behörighet.

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Mina råd är att du gör högskoleprovet och att du söker både till sjuksköterskeprogrammet och jobb och till yrkeshögskola -samtidigt! Inom yrkeshögskola finns det bl a utb till >>/specialistunderskoterska

    Studie- och yrkesvägledare