Ella
    om jag går samhälle med inriktning media&information på gymnasiet och läser till en mattekurs men kommer på att jag efter gymnasiett vill jobba på företag/ekonomi, får jag då nån nackdel med att jag inte gick ekonomi på gymnasiet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nädå, du läser alla kurser du behöver om du känner att du vill byta spår till ekonomi. Under förutsättning att du som du skriver kompletterar med Ma 3b. Det du dock inte har läst är Företagsekonomi - kan ju vara bra med lite förkunskaper även om det inte är nödvändigt för behörigheten. Men är du intresserad så kanske det är möjligt att även välja till kurser inom detta område. /Lena, Syv