Hussein
    Hej! Jag har alltid varit intresserad av att bli psykolog men tror tyvärr inte att betygen eller orken räcker till, så nu undrar jag vad finns det för liknande yrken som man kan plugga sig till? Och som är bra utomlands, för jag funderar och flytta till Libanon när jag har pluggat klart.

    1 Svar

    Lotta SYV
    Alternativ till psykologprogrammet kan vara andra högskoleutbildningar där t ex ämnet psyologi ingår dessa kan vara många och olika, allt från socionom (sån som kan bli kurator), lärare, ekonom eller sjuksköterska eller övriga utbildningar t ex coach.

    En fördel om du ändå orkar göra vad du kan för att komma in på psykologprogrammet är att utbildningen är internationellt gångbar.

    Lycka till!//Lotta