Jesper
    Hej!
    Jag skulle vilja jobba i en nationalpark (helst utomlands i t ex USA.)
    Jag trivs jätte bra i naturen och undrar nu vilken utbildning man ska gå?
    Har försökt att leta lite på Internet men utan att få något svar.
    Hoppas ni kan hjälpa mig!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det som ligger närmast är Naturbruksprogrammets olika inriktningar på gymnasiet- de kan ha inriktningar med programfördjupningar som har med skog och mark att göra vilket jag tror kan passa dig och din intresseinriktning. På högskolan kan de sedan finnas olika utbildningar på t.ex. Sveriges Lantbruksuniversitet http://www.slu.se/sv/utbildning/grundniva/ som kan vara bra att kika på. För att bli direkt behörig till dessa så kan Naturvetenskapliga programmet vara lämpligt. /Lena, Syv