Albin

    Hej! Jag undrar vad det krävs för att få A på nationella provet i matte åk 9? Hur många av de olika poängen krävs? Mvh Albin Eriksson

    • Anna : Betyg som elever frå på nationella prov (NP) och betyg på kursen man tar provet inom, behöver inte vara identiska. Läraren sätter betyget på hela kursen och det betyget kan både vara högre eller lägre än det betyget som eleven får på NP. Annars så håller jag med Milla SYV´s svar om att SYV sätter inga betyg och saknar kompetens inom betygssättningen; det är läraren som har den kompetensen.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Albin,
    studie- och yrkesvägledare sätter inte betygen; vi på FRåGA SYV kan därför inte svara på din fråga, tyvärr. Det är lärare i matematik som har kunskap i betygssättningen både på de nationella proven och på kurser inom ämnet Matematik.
    Vänligen och lycka till med nationella provet och med dina studier, i övrigt°
    Mvh
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare