jarin
    Nästa år är det nationella.prov som gäller och jag vet inte hur jag ska träna inför allt.man får ju inte veta.något. Eller träna inför det samt få hjälp.Hur ska jag kunna träna in allt 16 ämnen eller lite mindre och det finns ju delar av.ämnen.kemi,biologi osv av no

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår din oro - det är många nationella prov nu. Det enda jag kan råda dig till är att du tar dig tid till studier - många lektioner kommer gå åt till att öva inför nationella proven så utnyttja dom tillfällen som ges. Utnyttja lektionstid, prata med lärare och stressa inte och planera dina studier - skaffa en almanacka kanske och skriv ut saker som du ska komma ihåg. Lycka till!/Lena, Syv