jasmine
    Hej! Det är så här att jag vill läsa biomedicin programmet på högskolan längre fram i framtiden lol. Men jag vill välja natur inriktning samhälle, för jag vill läsa både so och no ämnen. Men jag vet inte om jag kommer bli behörig till biomedicin programmet om jag tar natur inriktning samhälle. Så borde jag ta natur - natur eller natur - samhälle?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du hemskt gärna vill läsa Biomedicinsprogrammet på högskolan efter gymnasiet så kan du välja på två sätt;

    1. Välj Natur/natur - kolla med de skolor som du är intresserad av om de erbjuder SO-kurser inom t.ex Individuella valet eller som Programfördjupningskurser.

    2. Välj Natur/sam - välj till NO-ämnen + Matte 4 som du behöver inom Individuella valet eller som Programfördjupningskurser.

    /Lena, Syv