Magnus
    Jag går i åttan och måste börja tänka på gymnasievalet. Men jag har inte den blekaste aning vad jag vill bli, allt jag vet är att jag vill bli rik. En linje som öppnar mest möjlighet är natur/natur men jag gillar inte matte eller NO så mycket, har inget emot det men jag gillar inte det så jätte mycket. Sam öppnar inte tillräckligt många möjligheter, så jag tänkte gå natur/Sam, inte för att det lockar mig utan för att den kommer nog vara mest användbar i framtiden är det rätt val!?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    För att klara ett gymnasieprogram bör man välja ett program som man känner lust inför! Annars kan det bli tre års kamp där man inte får så bra betyg och då kan det vara svårt att gå vidare på högskolan i varje fall. Så fundera på om det finns andra program som du skulle gilla mer. Om du gillar något väldigt mycket så brukar det vara så att man blir duktig inom det området och det kan ibland betyda att man kan tjäna bra med pengar eller åtminstone få en bra lön som man kan leva på. Så leta först efter något på gymnasiet du gillar - det är viktigast just nu.