SC

    Hej, Går det att ha naturkunskap 1b tillsammans med biologi 1+2, fysik 1+2 och kemi 1+2 på ett komvux examensbevis? När jag började läsa på komvux så läste jag nämligen naturkunskap 1b och sedan ändrat mig och vill läsa 100-poängskurserna i de olika ämnena. Får jag då använda naturkunskap 1b i mitt examensbevis eller måste jag läsa en annan 100-poängskurs?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag tror inte du ska få ha nk1b och kurserna i de andra naturvetenskapliga ämnen i samma examensbevis för att innehåll i kurserna överlappar varandra så gott som helt. Ytterst är det upp till rektorn på komvux att ge dig svar men om jag skulle förbereda examensbevis från komvux inför rektorns kontroll och påskrift, så skulle jag inte ta in nk1b utan sagt till den studerande att hen måste läsa en annan 100p.kurs eller två 50poängs-kurser.

    Studie- och yrkesvägledare