Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Om ämnet Naturkunskap var god läs på skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-Nk

    och just kursen Naturkunskap 2 är en kurs inom det ämnet på 100 undervisningstimmar som man brukar läsa efter det att man fick godkänt betyg i en lägre kurs i samma ämne, NK 1b, som även den är en kurs på 100 undervisningstimmar.

    Med det ska man ha, med godkänt resultat, läst 200 undervisningstimmar Naturkunskap (studieinsats på 400 timmar = 10 veckors studier på heltid) på gymnasial nivå.

    Studie- och yrkesvägledare