Hazal

    Hej! Jag har en fråga angående kursen naturkunskap 2. Jag har gått på ekonomi linjen och är klar med min gymnasieexamen. Jag ska söka till universitet snart och har en fråga till er. Jag har inte läst naturkunskap 2 på gymnasiet och nu vill jag utöka mina chanser och vill söka till sjuksköterska. Min fråga är är det okej om jag läser den nu?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Till ssk-programmet är det nödvändigt att du får godkänt betyg i nk2. Sök till komvux i den kommunen där du är folkbokförd och titta även om ngn folkhögskola kan ta in dig för att läsa den kursen.

    Studie- och yrkesvägledare