Carolina
    Hej! Väldigt kort fråga.

    Jag funderar på att kanske bli Tandhygienist. En av behörigheterna är Naturkunskap 2. Är det dock nödvändigt för mig, då jag redan gått Naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet, och redan läst Ke 2, Fy 2, Bi 2 och Naturvetenskaplig specialisering? Är det en helt annorlunda kurs som inte kan ersättas utav föregående ämnen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Har man godkända betyg i fysik 1a, kemi 1 och biologi 1 - behöver man inte läsa naturkunskap 2. De tre ovan nämnda kurser (tillsammans) ersätter NK 2.

    Studie- och yrkesvägledare