Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Shahed,
    en gymnasieelev kommer inte bli antagen till komvux.
    Det är elevens Gymnasieskola som ger eleven undervisning på heltid; ibland kan rektor bevilja läsa på mer än heltid, extra-kurser.
    När man är klar med gymnasiet, då kan man läsa på Komvux. Komvux erbjuder ganska ofta läsa på distans; men det får man se - exakt vad komvux i just din kommun har att erbjuda; det är på komvux i den kommunen där man är folkbokförd, som man läser gymnasiala kurser.

    Hälsningar
    Mikael