Lisa
    Jag gick omvårdnads på gymnasier och undrar om det precis som när jag söker till sjuksköterska är så att dom kurser jag läst motsvarar naturkunskap b?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Ja! Det är de så kallade Generella ersättningsmöjligheter så borde det inte vara någon skillnad men se på utbildningens egen hemsida om de skriver ngt om det för att enskilda högskolor har stor makt och kan skapa lokala behöroghetsbestämmelser. Med vänlig hälsning, Mikael syv