Laverd
    Hej, jag ska börja natur och har tänkt mig öppna vägen till de flesta utbildningar, speciellt inom ingenjör hållet. Jag har tänkt mig välja Natur med inriktning sam, måste jag välja Fysik 2? Jag har bara 4 år i Sverige och därför vill jag inte riskera och välja NaturNA. Jag vill inte bli läkare, så det känns onödigt att välja NaturNa.
    Under vilket år väljer man programfördjupningar och inviduella val? och vilka ämnen rekommenderas? Har ingen aning om vad jag verkligen vill bli.

    Ditt svar kommer att uppskattas.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, om du vill sikta på Civilingenjör så behöver du lägga till Matte 4, Kemi 2 och Fysik 2 om du går Natur/sam och sedan vill söka vidare till en Civilingenjörsutbildning. Då slipper du inte dom kurserna dessvärre.

    Programfördjupningen och Individuella val väljer man oftast under ettan så ska du gå Natur/sam så får du lägga till ovan nämnda kurser då. /Lena, Syv