HR

    Hej! Jag har slutbetyg från 3-årig ekonomisk linje på gymnasiet från 1989. Jag hade naturkunskap som tillval. Vad motsvarar detta i dagens system? Behöver jag läsa till ytterligare för att ha behörighet naturkunskap 2? Tack på förhand.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ulrika,
    titta i Tabeller över äldre motsvarigheter till dagens kurser>> - om man har godkänt betyg i kursen Naturkunskap B, eller om man har godkänt betyg i "Naturkunskap två årskurser HSSoKoEp Naturkunskap etapp 3" då har man behörighet vad gäller "dagens" kurs Naturkunskap 2.

    Studie- och yrkesvägledare