Laila
    Hej! Jag hoppade av gymnasiet vilket jag ångrar nu i efterhand.
    Men jag har då en fråga. Kan jag lästa naturvetenskap på distans? Måste jag vara i Sverige för att läsa det eller kan jag befinna mig utomlands?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill läsa på gymnasiet igen så är du dessvärre för gammal om dina uppgifter stämmer att du har fyllt tjugo. Du måste nu vända dig till vuxenutbildningen (Komvux) i din hemkommun. Man brukar kunna hitta dom på hemkommuns hemsida där du kan klicka dig fram till utbildingsinformation. Dom kan säkert tala om vilka villkor som gäller för just dig när det handlar om distansstudier som många Komvux har.

    Du kan även vända dig till Folkhögskolan http://www.folkhogskola.nu/

    /Lena, Syv