Hajk
    Hej, jag gick ut nian och vill bli tandläkare. Jag sökte till både naturvetenskap inriktning natur och naturvetenskap inriktning samhälle och natur. Jag kom in i mitt andra val Naturvetenskap inriktning samhälle och natur. Jag undrar kan jag fortfarande bli tandläkare och hur påverkar inriktningen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att vara behörig till Tandläkarutbildningen behöver du ha läst Matte 4, Fysik 2, Kemi 2 och Biologi 2. Om din inriktning inte innehåller alla dessa kurser så brukar det inte vara något problem att läsa till dom via Individuella valet. /Lena, Syv