Lina
    Jag går just nu ekonomiprogrammet och kommer att läsa Ma4 i 3:an. Efter gymnasiet vill jag gå naturvetenskapligtbasår i Umeå, visst kan jag gå det även fast jag redan har läst matten?

    /Lina :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Lina,
    behörighet till Tekniskt-Naturvetenskapligt basår på Umeå universitet är Grundläggande behörighet och Matte 2.
    Det räcker, alltså Med Matematik 2a, 2b eller 2c och du behöver inte ens Matte 3 för att bli behörig.
    Om betyg i högre kurser i matte kan bli ett hinder för dig har jag personligen mycket svårt att tro, men det är kanske bäst att fråga på http://www.infocenter.umu.se/?feedbackFormICU=true Umeå Universitetet - för att vara helt säker.
    På länken som jag skickar till dig ser du öppettider, tel.nr och mail-kontaktformulär.

    Bästa hälsningar & lycka till med dina studier och allt annat! :-)
    Julia SYV