Lina
    Jag går just nu Ekonomiprogrammet och funderar kanske på att bli läkare. Jag kommer att läsa Ma4 på individuella valet, kan jag fortfarande gå ett naturvetenskapligt-basår då? Kan man läsa Ma5 på basåret?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nja, läser du ett basår så läser du det som Läkarprogrammet och andra naturvetenskapliga utbildningar anser nödvändigt för dig att kunna - eftersom behörighetskravet är Matte 4 så är det upp till den nivån man läser. För att vara behörig att söka basåret ska du ha läst och blivit godkänd i Matte 3. Du kan läsa mer här om just basåret på Stockholms universitet; http://www.science.su.se/utbildning/utbildning-p%C3%A5-grundniv%C3%A5/bas%C3%A5r/naturvetenskapligt-bas%C3%A5r-1.34606

    /Lena, Syv