Marcus
    Men i matte finns det ju matte A B C och vidare. Finns det inte det i kemi fysik?
    Vilken fysik och kemi har dom på teknikprogrammet? Och vilken matte nivå?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    Det är bara i Matematik som tre parallella spår finns
    a-srår som läses på Yrkesförberedande program
    b- medelsvår, som läses på Högskoleförberedande program /utom Teknik och Naturvet./
    c- avancerat som läses på Naturvet. och Teknik.

    Fysik och Kemi är inte obligatoriska ämnen till skillnad från Matematik.
    Matematik måste alla gymnasieelever läsa, oavsett program.

    Om man har svårt för Fysik och Kemi, väljer man program där de ämnen inte läses.
    Så kan man inte göra med Matte (då matte läses på alla gymnasieprogram).

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare