Victoria

    Hej SYV! Tack för att ni tar er tid att besvara min fråga. Jag funderar på att studera kandidatprogrammet i nutrition för att bli näringsfysiolog. På arbetsmarknaden skall det enligt SACO och Framtid.se vara lätt/balans med att få jobb. Jag letade därefter omkring på Arbetsförmedlingen och andra sajter för jobbannonser, men kunde inte hitta en enda. Hur skulle jag bära mig åt för att få jobb efter min utbildning? Tori

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    på tre år kan situationen på arbetsmarknaden förändras väldigt mycket. Så länge det inte finns ngn "arbetsplikt" eller jobbgaranti i Sverige, går det inte att garantera att få jobb, oavsett vilken utbildning man går.
    Söka jobb kan man annars på många olika sätt: genom annonser, genom att skicka intresseanmälan (förfrågning) till de arbetsgivare som man är intresserad av att jobba hos, genom kontakter, genom praktik. Fråga gärna också på Arbetsförmedlingen om hur man söker jobb - arbetsförmedlare är experter inom det område.

    Lycka till!
    ANNA