Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Josefin! Kontakta gärna studievägledare på de institutioner där du vill ta ut kandidatexamen. Ni kan då tillsammans titta på vilka kurser du har godkända betyg i och vilka kurser du skulle behöva läsa till.
    Beteendevetenskapliga kandidatprogram finns med olika inriktningar. Se gärna Framtid.se/beteendevetare - det kan vara så att inriktning Pedagogik passar bäst (om du vill ha kortast kompletteringstid).
    Men det är också möjligt att söka jobb med oavslutad lärarutbildning - både som obehörig lärare och inom andra yrken, t.ex som KAansvarig, eller som Utbildningsadministratör - bara för att ta några exempel.