MARIA
    Hej,
    Jag skulle vilja söka till bank och försäkringsrådgivare på yrkeshögskolan. För att bli behörig i denna kursen måste man bli godkänd i engelska 6, som jag tyvärr inte är. Dock hörde jag att just på yrkeshögskolan finns undantag att komma in på vissa kurser utan att va behörig. Gäller det denna kursen som jag vill söka till också?

    Mvh,
    Maria

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maria,

    alla yrkeshögskoleutbildningar kan ta in obehöriga. Till varje klass kan utbildningsansvariga ta in upp till 20% /en femtedel/ obehöriga. Det är utbildningsansvariga som gör bedömning om de tror att personen kommer att klara utbildningen. Därför råder jag dig att söka alla de yh som du är intressrad av. Hela utbudet av yh finns på www.yhguiden.se

    Bästa hälsningar

    ANNA

    Om jag förstår dig rätt, så är den här yh >>du är intresserad av. Sista ansökningsdag var 20 april, men hör med utbildningsansvariga - om de kan ta in en sen ansökan eller inte.