Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ludvig, du behöver, för att bli behörig till tandläkarprogrammet, skaffa dig godkända betyg i gymnasiala kurser fysik 2, kemi 2, biologi 2 och matematik 4.
    På  gymnasiet har du inte, om jag förstår dig rätt, läst de kurserna (kanske läste du matte 4?) men jag tror inte du läste kemi, fysik eller biologi på gymnasiet.
    Du får därför komplettera för behörighet på komvux, på en folkhögskola eller genom att läsa på högskolans basår (naturvetenskapligt basår).

    Ang. din ålder: det finns exempel på att personer som är mycket äldre än du är nu, som kompletterade för behörighet och kom sedan in på tandläkarprogrammet.
    Mvh
    Julia