Lars

    Jag är 73 år och skulle vilja läsa på Komvux. I första hand språk men även andra ämnen är av intresse. Finns det någon övre åldersgräns för studier på Komvux? Min granne är intresserad av IT!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Lars,

    det finns ingen Övre åldersgräns - alla som är över 20 år får söka och kan bli antagna till komvux. Om det är studier på gymnasial nivå, är det i den kommunen där man är folkbokförd, som man söker till; om det är studier på grundskolenivå - har man rätt att läsa i alla de olika svenska kommuner.

    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare