Siri
    Hej!

    Jag är elev i årskurs nio och står nu inför den preliminära antagningen. Min skola har missat att lägga in fem av de 17 betygen vilket ger oss ett maximalt meritvärde på 240 poäng (endast behörighet till ES och yrkesförberedande program).

    Skolans rektor vill inte åtgärda detta i tid till den sista ansökningsdagen, 17 februari. Jag undrar nu om detta är felaktigt och hur detta kommer att ta sig i uttryck då vi får de preliminära antagningsbeskeden?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vad tråkigt att skolan missade betyg! Hoppas dom ordnar detta till vårterminsbetyget - det är ju det betyg som gäller för slutantagningen. Just nu har det ingen teknisk betydelse annars än att det var klantigt och att ni inte får se era korrekta betyg i preliminärantagningen. /Lena, Syv