jarin
    hej
    jag vill bli läkare och undrar det finns olika läkare tex:sjuksköterska eller kirurg inom /natur. Det finns olika alternativ inom ett jag undrar hur ska jag kolla upp det ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är lite osäker på vad du menar men om jag säger så här; det finns bara EN läkarutbildning där du sedan kan bygga på en utbildning till kirurg. Sjuksköterskeutbildningen är en annan utbildning och du blir inte läkare där utan sjuksköterska. Är mitt svar oklart så får du gärna mejla igen och kanske förklara mer utförligt vad du menar. /Lena, Syv