Noralhouda

    Hej! Jag undrar ifall om ska läsa till tandtekniker och sedan efter till exempel man vill jobba själv på sitt eget plats måste man jobba som ssk innan man jobbar själv eller det behövs inte???

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, om yrket Tandtekniker - var god läs på framtid.se/yrke/tandtekniker
    Arbetsplatser där tandtekniker vanligen arbetar är: ett tandtekniskt laboratorium, inom den privata sektorn eller inom Folktandvården. Hur arbetsplatserna och arbetsuppgifterna kan se ut i vissa undantagsfall kan jag tyvärr inte svara om.
    Du får gärna kontakta arbetsgivare som anställer tandtekniker, de verksamma tandtekniker, studievägledare på de institutioner där tandteknikerutbildningar ges och andra som utbildar till tandtekniker, som jobbar som tandtekniker eller som anställer tandtekniker.