takykardi

    Hej! Jag kommer att studera på läkarprogrammet men har tidigare studerat en termin vilket gör att jag mitt sista år kommer få det lite kort på CSN. Som jag förstått det dock ska det gå att arbeta som underläkare då och samla på sig lite ekonomiska medel?

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    den information jag har om möjlighet att få anställning som underlärare är följande: För att kunna arbeta som underläkare, ej legitimerad läkare bör du vara klar med termin 9 på läkarprogrammet. Individuella bedömningar kan dock göras beroende på verksamhetens krav men vanligtvis behöver du ha fullgjort studierna inom det verksamhetsområde som du avser att arbeta inom.
    Tips! försök sommarjobba inom vilket yrke som helst eller ha extrajobb under alla terminer på läkarprogrammet. Försök "snåla" med utgifter och spara så mycket pengar du kan inför den sista tiden på läkarprogrammet när du inte längre ska kunna få studiemedel från CSN.

    Studie- och yrkesvägledare
    • takykardi : Tack för era svar!
    SYV-besökare SYV

    Hej!
    jag håller med det som SYV Milla har skrivit. Försök få något slags jobb även om det inte har med medicin att göra och spara pengar så att du, ekonomiskt sett, klarar av hela det långa läkarprogrammet sen.

    • takykardi : Tack för era svar!