alexandra
    Hej, jag är inte så bra på matte men vill ändå välja ekonomi med inriktning på juridik. Är det ett bra val? om inte vad för linjer kan man välja som har med juridik att göra?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det låter väl som ett bra val om du nu är intresserad av juridik - du väljer ju då juridikinriktningen som inte innehåller mer matte än på Samhällsvetenskapsprogrammet. Det är dock två stora mattekurser så du får vara beredd på att lägga ner en del tid på matten så du hänger med. Sök även upp mattestödet på skolan för att få stöd och hjälp att klara matten. /Lena, Syv