Ddaedy
    Om jag lyckas få A i allt förutom matte där jag får C i matte 1 och 2 och idrott C hur mycket får jag då om man räknar in mina extra meritpoäng? A i engelska och moderna språk?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan,
    Räknehjälp finns på https://www.antagning.se/sv/Nyheter---samlingsplats/Raknehjalp-for-dig-med-svenskt-slutbetyg-eller-gymnasieexamen/
    och när jag fyllde i enligt din fråga fick jag fram jämförelsetal på 19.38
    och om man plussar på 2.5 i Merit - får man då
    21.88 i Meritvärde.

    Bästa hälsningar
    ANNA SYV
    • : Hej men hur lägger jag till engelska 7 och moderna språk 3 samt 4 ? För när jag läser utbildningen finns de ej där som gemensamma eller i fördjupningen
    • : Och vilken linje räknade du på nu? Jag tänkte ta Sam elr natur men är osäker
    • Anna : När man räknar ut Jämförelsetal, skriver man in antal poäng och betyg. Det spelar ingen roll vad det är för kurser. *L* :-)
    • Anna : Moderna språk läses som obligatoriska både på SA och på NA. Engelska 7 kan läsas inom Individuellt val, 200 poäng som alla elever på alla program väljer. *L* :-)
    Läs alla kommentarer