Mia
    Jag går första året på gymnasiet nu, jag går vårdlinjen och första terminen är klar. Men jag känner att det här inte är rätt, utan jag vill gå bygg. Om jag hoppar av när vi börjar skolan igen efter lovet, kan jag då söka och börja om ettan till hösten? Kommer det påverka mig något i framtiden mer än att jag slutar gymnasiet ett år senare?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, ibland måste man välja fel för att välja rätt! Bra att du har kommit fram till vad du vill satsa på! Och det som händer är som du säger - du blir klar ett år senare - något annat händer inte. Kontakta dock din Syv på skolan så du får tillgång till eventuellt lösenord och annan information om valet och vilka skolor du kan välja. /Lena, Syv