Jonatan
    Hej Syv,

    Det är så att jag nu i höst ska göra mitt sista år i gymnasiet. Jag läser natur med Sam-inriktning. Jag undrar om jag kan göra mitt sista år utomlands då jag har i tanke central Amerika!
    Vad ska jag göra? Vem ska jag prata med?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, om du tänkt åka redan till hösten med någon organisation som ordnar utlandsstudier så kan det nog vara sent påtänkt eftersom det kräver ganska mycket planering och du måste ofta gå igenom en antagningsprocess med en del administration. Det brukar ta ett år cirka.

    Här kan du få lite tips på organisationer som du kan kontakta och få information om hur du kan göra.

    http://www.gymnasieguiden.se/#!/utomlands

    /Lena, Syv