Elin
    Hej!
    Jag har funderat över en fråga länge och jag ska skicka in blanketten för individuellt på fredag så jag behöver så kallad akuthjälp.

    Jag går sam-programmet och undrar om jag kan läsa Ma 3b som individuellt val nu och ändå gå ett naturvetenskapligt basår för att sedan kunna söka in på läkarlinjen. Eller läser man Ma 3b på det naturvetenskapliga basåret?
    Jag oroar mig för att det ska bli en ofullständig utbildning om jag redan har läst 3b och därför inte kunna söka bidrag eller andra pengar!
    Tack för att den här sidan finns!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du tycker vi gör nytta här på Gymnasieguiden! Det är väl jättebra att du läser Matte 3b på Indvalet -då är du behörig att söka ett Naturvetenskapligt basår på högskolan. Matte 3 brukar vara ett krav så du tänker helt rätt! /Lena, Syv