Sara
    Hej!
    Jag har tagit studenten och fått ett slutbetyg men jag fick ig i biologi och läste det på sommarskola. Jag fick godkänt i ämnet, dock har det nya betyget inte ersätt det gamla, hur först det betyget in i mitt betygsdokument om jag redan har fått ett samlat betygsdokument? Får jag det istället i form ett intyg eller hur går det till? När jag söker till högskola så står det förfarande att jag har ig i biologi istället gör g, hur kan jag ändra detta?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du får vända dig till ditt gymnasium och fråga om det är du eller dom som skickar in betyget. Om din skola inte gör det så får du skicka in en kopia av ditt nya betyg själv. /Lena, Syv