Hej Dany,
    du verkar veta att sista dag för komplettering av högskoleansökan blir 18 juni 2020 (alltså om man söker till högskola-universitet , utb., som startar hösten 2020).  Du måste alltså kunna ladda upp betygen senast 18 juni 2020 på din inloggning på www.antagning.se

    Hur eller när du får betygen, är upp till dig. Prövningar under våren 2020 är på många ställen inställda pga Covid-19. Så vitt vi på FRåGA SYV vet, går det tyvärr inte göra prövningar på distans.

    Om du ändå lyckas få ett nytt betyg (genom prövning eller på annat sätt) och kan med det betyget komplettera din ansökan senast 18juni2020, då kommer ditt meritvärde inkludera även det nya betyget.

    Hänvisning/Lästips:
    antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum

    Vänligen
    ANNA

    • Elev : Hej, ok. Tack så mycket för snabbt svar! Jag ansökte till prövning under februari perioden då COVID inte verkade vara ett så stort hot som nu. För ett par veckor sedan fick jag information om att prövningarna skulle ske digitalt.
    • Anna : Bra. Då kan du genomföra prövningen. Innan Covid-19 kunde man inte göra prövningar digitalt, utan endast på plats. Lycka till med prövningen och med allt annat!