Fredrik
    Hej, jag går i åttan nu men börjar redan tänka lite på gymnasiet. Jag skulle vilja bli pilot och undrar nu om Natur med inrikting samhäll skulle kunna vara en bra linje att gå?
    Sen undrar jag också över hur många poäng varje betyg ger?
    Vore otroligt tacksam för snabbt svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt att du är aktiv redan nu! Japp, Natur/sam går alldeles utmärkt om du tänker dig pilot i framtiden -du läser nödvändiga kurser där. Pilotutbildningen kräver dock flera andra tester än bara betygen och kurserna. Du kan läsa mer om utbildningen här och vad som krävs
    http://www.tfhs.lu.se/utbildning/trafikflygarprogram/antagning

    Poängskalan är;

    A-20, B-17,5, C-15, D-12,5, E-10, F-0

    /Lena, Syv