Majmona
    Hej!
    Jag funderar starkt på att byta från teknik till typ samhälle eller estet media men grejen är ju det eftersom att jag går ettan nu och om jag ska söka om, söker man med betygen från nian eller från första året?
    Majmona

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Majmona!

    Om man söker till åk1 - då söker man på "nians gamla" betyg, dvs betyg från vårterminen i åk9.

    Om du går Teknik och får betyg i åk1 i alla eller i de flesta kurser, är det inte omöjligt att byta program & läsa åk2 till hösten på ett annat program (dvs inte söka om och gå om ett år, utan just BYTA FRÅN ETT PROGRAM TILL ETT ANNAT).

    Om hur man byter program och vad som gäller, kan du läsa på http://www.fragasyv.se/info/om-att-byta-gymnasieprogram

    Hör av dig igen om du har fler frågor.
    Stort lycka till med dina studier!
    ANNA