Hej,

    Studiebevis ger inte behörighet till högskola. Studiebevis får elever om de inte uppfyller kraven för examensbevis.
    Vad vill du göra efter gymnasiet?

    • : Jag undrar bara om man kan ta studenten med 6st F och sedan läsa upp dem ämnena i efterhand?
    • Anna :

      Läs gärna Reportage/studenten -- Vad man kan mena med att "ta studenten" kan vara olika: ofta menade man att springa ut från skolan med studentmössan på och åka med på flaket... men i maj-juni 2020 ställdes sådana fester in pga Covid-19; hur det blir framöver är det ännu ingen som vet.