Marcus
    Om man går ekonomi programmet inriktning juridik är det mycket matte då?
    Och vad kan man bli i framtiden av detta?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej, Marcus
    På Ekonomiprogrammet (inriktning Juridik) läser man Matte 1b och 2b (medelsvår spår, 2 kurser á 100 p. vardera).
    Efter ekonomiprogrammet kan man söka jobb - yrken som kräver "allmän gymnasiekompetens" t.ex. butiksbiträde eller administratör. De flesta f d elever på Ekonomiprogrammet väljer, dock, att studera vidare på en yrkeshögskole eller Universitetsutbildningen. Vilken utbildning man väljer är det väldigt olika: det är en väldigt lång lista på utbildningar som man kan söka - exempelvis lärare, jurist, socionom.

    Vad vill du bli i framtiden? Det är lättare att utgå ifrån ditt drömyrke och välja gymnasieutbildning som förbereder till det yrket eller till vidare studier som på sikt leder till ditt drömyrke.

    Vänligen
    Julia SYV