Marcus
    Om man går samhällsvetenskaps programmet för bli fastighets mäklare i framtiden, vilken inriktning passar bäst så fall? Behöver man komplettera extra kurser och sånt då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    så här gör du för att själv hitta svar på din fråga:
    gå in på www.studera.nu

    i flicken Sök och Jämför utbildning - skriv in Mäklare ...
    så får du upp en lista på alla högskoleutbildningar till Mäklare.

    Tryck på "plus-tecknet" så öppnas det info- om just en specifik utbildning på en viss högskola/universitet.
    Där ser du även BEHÖRIGHET. Du kan se behörighet även på UTBILDNINGENS HEMSIDA.

    Sedan jämför du info- om vilka kurser som Mäklarutbildningen kräver för behörighet med de kurser som läses på Samhällsvetenskapsprogrammet.

    Vilka kurser som ingår i SA, ser du på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/SA.pdf.

    Lycka till!
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare