Marcus
    Om man vill bli pilot i framtiden då får man gå yrekshögskolan i göteborg, alltså bor dom som går där i göteborg eller? elelr kan man på på skolan? ja bor 2 timmar från göteborg

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    jag råder dig ställa den frågan till dem som jobbar med pilotutbildningen i Göteborg: om de ordnar boende för studerande eller om man kan pendla - 2 timmar enkel väg. Det finns olika sätt att lösa boendefrågan på. Situationen med bostäder i stora städer, som t.ex. Göteborg, är svår.
    Jag vet inte hur de studerande som kommer in på pilotutbildningen i Göteborg men som inte bor i Gbg, löser det.
    Det är, som sagt, en fråga som vi på Fragasyv.se inte kan svara på.
    Läs på utbildningens hemsida, se om du hittar svar på din fråga ang. om utbildningen hjälper till med bostaden. I fall du inte hittar svar på hemsidan, skicka din fråga till utbildningsansvariga.
    Vänligen
    Julia SYV