Julia
    Jag går andra året på handelsprogrammet men jag vill bli läkare vilket jag alltså kommit på i efterhand. Vad ska jag göra för att det ska gå?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Ja ibland så ändrar man sig - inget konstigt med det! Om du har möjlighet att välja mer matte på ditt program alternativt läsa Matte 2 och 3 på Komvux senare så kan du gå ett Naturvetenskapligt basår på högskolan och komplettera de kurser du behöver för att söka Läkarprogrammet.