Saman
    Jag har nyligen fått F i danska kan man byta ut det eller hur ska jag göra?
    • Liselotte : Utan kompletterande info från dig, har vi ingen möjlighet att besvara din fråga. Var god hör av dig med mer info! *L*

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Saman!
    Tråkigt att du fick F i en kurs. Är det en obligatorisk kurs på ditt program?

    Svar på din fråga beror på flera olika saker:
    - man måste veta vilket gymnasieprogram du läser (då vet man om Moderna språk är obligatoriska kurser);
    - man måste veta hur många poäng (sammanlagt) du kommer att läsa under dina 3 år på gymnasiet;
    - är det åk2 du läser nu?
    - hur kom det sig att det är just Danska som du läste på gymnasiet?
    - vad vill du göra efter gymnasiet?

    Svara på mina frågor så utförligt du kan - då har jag möjlighet att hjälpa dig med information och tips.

    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    Du kan också boka tid hos SYV på din skola där du kan få hjälp med att bestämma vad är bäst för dig att göra. SYV på just din skola kan svar på frågorna som jag ställde nu i mitt "svar" till dig. Det spelar, nämligen, väldigt stor roll om Moderna språk är obligatoriska kurser på ditt program eller ej. Och då mÅSTE man veta vilket program du läser.
    Sedan spelar också roll om en behörig lärare i just ditt modersmål finns på skolan. Allt detta vet SYV på din skola, därför kan det vara enklare och snabbare för dig att gå prata med SYV på skolan.