Hej Matilda;

    inriktningen ekonomiEK läser man som Obligatoriska kurser matematik 1b, 2b och 3b
    men på inriktningen juridikEK läser man som Obligatoriska - endast matematik 1b och 2b. Vilka mattekurser som varje gymnasieskola kan erbjuda som valbara - måste man fråga på just den skolan.
    Innehåll i mattekurserna kan du se på www.matteboken.se t.ex innehåll i matematik 3 - på Matteboken.se/lektioner/matte-3

    ang. hur snabbt man läser kurserna - t.ex en kurs per läsår eller snabbare - är även det en fråga till just "den skolan" därför det blir upp till rektorn att bestämma.

    mvh

    ANNA