Marcus
    Om jag tar ekonomi programmet inriktning ekonomi vad kan jag bli i framtiden då? Efter högskola?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    om du läser Ekonomiprogrammet inriktning Ekonomi, kan du söka utbildning till t.ex. Mäklare eller Ekonom eller Lärare, Studie- & yrkesvägledare, t o m Sjuksköterska (man lägger till kurser för Särskild behörighet inom Programfördjupningar eller inom Individuellt val så kan man bli behörig till en lång rad eftergymnasiala utbildningar). Det är väldigt många olika eftergymnasiala utbildningar som man kan söka efter Ekonomiprogrammet.
    Många bra utbildningar finns inom Yrkeshögskola (de är ofta kortare än högskoleutbildningar och leder mycket ofta till jobb direkt). Se utbud på www.yhguiden.se.

    Mvh
    Mikael SYV