Marcus
    Om Man vill ha ett jobb som innehåller mycket med datorer, vilket jobb passar bäst då?

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    jag vet inte vad du har för utbildning sedan innan eller vad du bor, därför är det svårt att ge dig ett detaljerat svar. För övrigt, så finns det inte någon garanti på att man får jobb efter utbildningen.
    Undrar också om du kan tänka dig att starta eget & bli din egen arbetsgivare.
    Jag förestår att du tittar in här http://www.yhguiden.se/resultat?Category.id=1&Municipality.county=&Education.text=&Education.rate=&Education.studyform=&Education.range=&Education.length=&Instance.available_slots=0
    112 Yrkeshögskoleutbildningar inom IT/Data.
    YH utbildningar är kortare än högskoleutbildningar /de flesta YH utb. är på 2 år/ & det finns goda chanser att få jobb efter en YH utbildning.
    Önskar dig en fin fortsättning på sommaren!
    SYV Ludmila