Ellen

    Hej! Mitt drömyrke är flygledare men för det krävs en utbildning i Malmö/Sturup. Problemet är att jag bor 3 timmar bort och kommer inte ha möjlighet att skaffa boende i Malmö eftersom jag inte kommer ha råd/svårt att få lägenhet. Är jag berättigad något typ av studiebidrag och/eller boende?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, är det utbildning till Flygledare du vill gå? Utbildning ligger på eftergymnasial nivå. Om du ännu inte är nära att gå ut gymnasiet då är det för tidigt att planera för boende för att man vet inte om utbildning om några år finns just där.
    Om det inte stämmer att du är 16 år och kan redan nu söka till flygledarutbildningen, sök den: det är svårt att komma in. Om du kommer in, så tror jag det på ngt sätt löser sig med boendet. :)